Laboratoria przyszłości _prace techniczne

Laboratoria przyszłości 13

Wraz z powrotem do obowiązków szkolnych po wakacjach, uczniowie naszej szkoły powrócili także do bardzo interesujących zajęć z wykorzystaniem pomocy naukowych zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
        W trakcie I semestru obecnego roku szkolnego uczniowie biorący udział w zajęciach z techniki doskonalili swoje umiejętności manualne oraz wykorzystywali w praktyce poznane metody obróbki i łączenia materiałów. Niezbędne podczas tych zajęć były takie narzędzia jak: strug, piła ręczna, wiertarko-wkrętarka oraz szlifierka ręczna stosowane przy obróbce drewna, a także stacja lutownicza za pomocą której uczniowie łączyli uszkodzone przewody elektryczne. Ponadto próbowali oni swoich sił w budowaniu prostych obwodów elektronicznych poznając podstawowe zasady obiegu prądu w praktyce. Natomiast podczas zajęć dotyczących urządzeń elektrycznych mogli zaznajomić się z zasadą działania np. żelazka zakupionego wraz z deską do prasowania. Młodsi uczniowie także mogli wejść w świat elektroniki oraz programowania i mechatroniki dzięki rozwijającym zajęciom wykorzystującym robota edukacyjnego SkriBot. Tradycyjnie natomiast na lekcjach biologii i przyrody uczniowie korzystali z mikroskopów.
Niesłabnącą popularnością zarówno wśród najmłodszych uczniów, ale także tych starszych, cieszy się bogato wyposażona szkolna kuchnia. Dzięki zajęciom, podczas których wykorzystywane są m.in. piekarnik, płyta indukcyjna, robot planetarny, wszelkiego rodzaju naczynia i przybory kuchenne, świat kulinarny nie ma już przed naszymi uczniami żadnych tajemnic, a przygotowanie deserów, wypieków i zdrowych przekąsek jest samą przyjemnością.
To jednak nie wszystko. Pasjonaci dziennikarstwa, ale także nasi szkolni artyści, którzy występują nie tylko na naszych wewnętrznych uroczystościach bardzo często wykorzystują zakupiony w ramach programu sprzęt do realizacji nagrań.
Wszystkie opisane aktywności są możliwe dzięki programowi #LaboratoriaPrzyszłości i kto wie, czy rozwijane w ten sposób umiejętności i pasje naszych uczniów nie są początkiem ich wielkich osiągnięć w przyszłości.